Na-odpornosc.pl

Zdrowie i medycyna. Portal z artykułami o zdrowiu.

Smoothie z owoców i warzyw – szybki i zdrowy posiłek.

smoothie

W obecnych czasach ludzie są zabiegani i wiecznie brak im czasu. W tym pędzie zapominają o jedzeniu pełnowartościowych posiłków. Zdrową i szybką alternatywą mogą okazać się warzywne oraz owocowe smoothie. Jest to smaczny i zdrowy miks, który błyskawicznie można przygotować samemu w domu. Odpowiednio dobrane koktajle dostarczają sporą dawkę antyoksydantów oraz witamin.

Co to jest smoothie i jak je przygotować?

Jest to nic innego jak zmiksowane ze sobą owoce lub warzywa. Miksować możemy dowolnie, wszystko zależy od naszej wyobraźni. Do smoothie możemy również dodawać nasiona, orzechy czy płatki owsiane aby napój był bardziej sycący oraz zawierał zdrowe tłuszcze. Nie może też zabraknąć jakiegoś płynu, który łączy ze sobą wszystkie składniki i przede wszystkim wpływa na całą konsystencję. Do tego posłużyć może nam zwykła woda, kefir lub mleko roślinne. Jeśli wlejemy niewiele płynu to w ten sposób uzyskamy gęsty koktajl a jeśli odwrotnie to napój będzie idealnie nadawał się do picia.

Przepis na smoothie z dodatkiem wiśni i malin.

Takie połączenie nie tylko świetnie smakuje ale także posiada właściwości zdrowotne. Wiśnie mają działanie przeciwbólowe oraz przeciwzapalne. Z kolei wiśnie dostarczają cenny błonnik pokarmowy usprawniający proces trawienia. Oprócz dwóch szklanek malin i szklanki wiśni do smoothie dodajemy również pół szklanki migdałów oraz trzy łyżeczki miodu, dzięki czemu nasz koktajl będzie miał przyjemnie słodki smak. Dodatkowo warto dodać dwie łyżeczki startego imbiru, który wzmocni naszą odporność. Na koniec dodajemy jeszcze cztery łyżeczki soku z cytryny, zapewniając sobie dawkę witaminy C. Wykonanie nie zajmuje dużo czasu. Wystarczy opłukać owoce a z wiśni dodatkowo usunąć pestki. Migdały kroimy w drobną kostkę i dodajemy do reszty. Wszystkie składniki mieszamy ze sobą i gotowe!

smoothie

Najlepsze urządzenia do robienia smoothie.

Na rynku mamy wiele urządzeń spełniających podobne funkcje. Możemy wybierać między ręcznymi blenderami lub kielichowymi mikserami do koktajli. Przede wszystkim należy zwrócić uwagę na poszczególne parametry i tym kierować się przy zakupie. Jeśli chodzi o moc sprzętu to nie powinna być ona mniejsza niż 600 W po to, żeby możliwe było kruszenie twardych orzechów czy mrożonych owoców. Blendery ręczne są małe i wygodne oraz można nimi miksować bezpośrednio w garnku czy misce. Natomiast blendery kielichowe są wyposażone w specjalny dzbanek, w którym łączone są składniki. Ich moc jest zdecydowanie większa a szklany kielich jest wykonany z wyjątkowo trwałego plastiku lub szkła hartowanego.

Potrzebujesz pomocy z wyborem odpowiedniego blendera? Sprawdź ranking blenderów dostępny na łamach zdrowesokowanie.com/blender-do-smoothie-ranking.

Z pewnością warzywne czy owocowe smoothie są szybką i bardzo zdrową formą posiłku lub przekąski. Należy pamiętać aby pić je zaraz po przygotowaniu, ponieważ wtedy mają w sobie najwięcej witamin.