Na-odpornosc.pl

Zdrowie i medycyna. Portal z artykułami o zdrowiu.

Jak pozbyć się „oponki” z brzucha?

odchudzanie

Wiele osób zmaga się z nadwagą, a już za rogiem czai się otyłość, która bywa śmiertelną chorobą. Jednocześnie nadmiar kilogramów poza problemami zdrowotnymi przyczynia się do powstawania kompleksów. Dlatego też dziś doradzimy Wam, jak pozbyć się „oponki” z brzucha. Rzecz jasna już teraz musicie zdawać sobie sprawę, że czeka Was praca, bo o ile przytycie jest łatwe, tak zgubienie tych kilogramów już takie łatwe nie jest.

Przede wszystkim właściwa dieta

Nie ma czegoś takiego jak dieta cud, która bez wysiłku sprawi, że Wasza waga będzie prawidłowa, a oponka z brzucha zniknie. Tak jak już wspominaliśmy czeka Was praca nad sobą. Na początek musicie zmienić całkowicie nawyki żywieniowe. Należy bezwzględnie wyeliminować produkty przetworzone na rzecz naturalnych i lekkostrawnych. A więc jedzeniu śmieciowemu mówimy stanowcze „nie” i tutaj mamy na myśli nawet okazjonalne jadanie fast foodów. Prawda jest taka, że jedzenie śmieciowe uzależnia, zatem najlepiej raz na zawsze z niego zrezygnować. Do diety przede wszystkim trzeba wprowadzić duże ilości warzyw. Zasadniczo powierzchnie talerza aż w 75% powinny zajmować warzywa. Do tego należy jadać produkty pełnoziarniste. Jeżeli chodzi o mięso, to zaleca się spożywanie tylko i wyłącznie chudego mięsa, za to tłustych ryb. O czym jeszcze trzeba pamiętać? Oczywiście o tym, że trzeba pić minimum 2 litry wody, a gdy dużo ćwiczycie, a aby pozbyć się oponki ćwiczyć trzeba, to wtedy musicie nawadniać się jeszcze bardziej. Nie wierzcie, że jest coś takiego jak tabletki, które sprawią, że schudniecie. Owszem na początek, po spożyciu tego suplementu będziecie chudnąć, bo woda z organizmu będzie wypłukiwana w formie biegunki. Natomiast potem kilogramy wrócą z nadwyżką, a Was czekają jeszcze problemy trawienne. Nie wspominając, że zażywanie suplementów diety jest niebezpieczne, bo może prowadzić do niedoborów.

Dieta sportowca ma znaczenie

Gdy chcecie pozbyć się oponki, możecie przejść na dietę sportowca. Jeżeli więc wdrożycie dużą aktywność fizyczną czy ćwiczenia siłowe, które rzeczywiście są niezbędne, by pozbyć się oponki i wyrobić masę mięśniową, to całkowicie musicie zmienić nawyki żywieniowe. Przede wszystkim musicie przygotowywać dania na bazie dobrze przyswajalnego białka, którego doskonałym źródłem jest wołowina, a także drób, ryby, jajka, ser, jogurt, kefir. W ten prosty sposób możecie przyśpieszyć budowę mięśni na brzuchu, ale w pełni zdrowy i bezpieczny sposób. Należy do diety wprowadzić też tłuszcze, których dobrym źródłem jest oliwa, orzechy, migdały, oleje, masło, ale także owoce morza). Nie zapomnijcie też o węglowodanach, choćby w formie ryżu dzikiego, czerwonego czy jaśminowego. Wiele osób pracuje rzeczywiście dużo i zwyczajnie może nie mieć czasu na przygotowanie w pełni zbilansowanych posiłków. Pewnym rozwiązaniem jest gotowanie, choćby w weekend na cały tydzień, ale można jeszcze bardziej ułatwić sobie życie i zdecydować się na w pełni zbilansowany catering na mięśnie. W ten prosty sposób zyskacie smaczne dania, ale i zbilansowane posiłki, które są zdrowe oraz dopasowane do Waszych preferencji. Jeżeli np. zgłodniejecie i jesteście poza domem, to możecie zjeść zbożowego batonika. Jako przekąska może służyć też seler naciowy. To nadal nie wszystko, o czym musicie pamiętać. Otóż posiłki należy jadać regularnie i od tej zasady zasadniczo nie ma żadnego odstępstwa.